The Borg Queen made a big impression from the first time we met her in Star Trek: First Contact, where she was played by Alice Krige. Subsequent appearances by the Borg Queen had her played by Krige again but also by Susanna Thompson (on Star Trek: Voyager), as we learned there was more than one version of the Queen. Now, she has returned once more on Star Trek: Picard, with Annie Wersching (24, Runaways) — who’d previously played Liana in the Star Trek: Enterprise Season 1 episode “Oasis” — taking over the role.
A Rainha Borg causou uma grande impressão desde a primeira vez que a conhecemos em Star Trek: First Contact, onde ela foi interpretada por Alice Krige. Aparições subsequentes da Rainha Borg fizeram com que ela fosse interpretada por Krige novamente, mas também por Susanna Thompson (em Star Trek: Voyager), pois descobrimos que havia mais de uma versão da Rainha. Agora, ela voltou mais uma vez em Star Trek: Picard, com Annie Wersching (24, Runaways) – que já havia interpretado Liana no episódio “Oasis” da primeira temporada de Star Trek: Enterprise – assumindo o papel.
Respecting Canon and Perfect Organisms
Wersching was on hand at WonderCon this past weekend, joined by Picard’s James Mackinnon (Makeup Designer and Department Head of Prosthetics) and Neville Page (Senior Creative Designer) for a panel focused on how the Picard team approached reinterpreting this iconic Trek villain.
Page said that when it comes to designing anything for an established franchise based on previous work, “You have to be mindful of the legacy. Those of you who are familiar with the Borg Queen know that she has a significant place in Star Trek, so there’s going to be a major legacy and canon to be mindful of.” Page added he felt “You’re obligated to refresh, whatever that may mean, but absolutely respect the canon.”
Respeitando a Canon e os Organismos Perfeitos
Wersching esteve presente na WonderCon no fim de semana passado, acompanhado por James Mackinnon (Maquiador e Chefe do Departamento de Próteses) de Picard e Neville Page (Designer Criativo Sênior) para um painel focado em como a equipe de Picard abordou a reinterpretação desse icônico vilão de Trek.
Page disse que quando se trata de projetar qualquer coisa para uma franquia estabelecida com base em trabalhos anteriores, “você tem que estar atento ao legado. Aqueles de vocês que estão familiarizados com a Rainha Borg sabem que ela tem um lugar significativo em Star Trek, então haverá um grande legado e cânone a ser lembrado.” Page acrescentou que sentiu “Você é obrigado a atualizar, o que quer que isso signifique, mas respeite absolutamente o cânone”.
Given the Borg Queen’s previous appearances, Page remarked, “I don’t want someone to look at our Queen and not recognize her as the Queen. So you start to get familiar with what makes the Queen.” Page ultimately observed, “There’s this thing that’s on her head that sort of defines her beyond just the necrotizing flesh and decay she’s going through. That’s an interesting juxtaposition. So there’s this element on the back of her head, so I thought, okay, we can work with that and possibly turn it into something special.” In fact, Page would call that headpiece her crown, which is only fitting given she is, after all, a Queen.
Dadas as aparições anteriores da Rainha Borg, Page comentou: “Eu não quero que alguém olhe para nossa Rainha e não a reconheça como a Rainha. Então você começa a se familiarizar com o que faz a Rainha.” Page finalmente observou: “Há essa coisa que está na cabeça dela que meio que a define além da carne necrosante e da decadência pela qual ela está passando. Essa é uma justaposição interessante. Então, há esse elemento na parte de trás da cabeça dela, então pensei, ok, podemos trabalhar com isso e possivelmente transformá-lo em algo especial.” Na verdade, Page chamaria aquele capacete de coroa, o que é justo, já que ela é, afinal, uma rainha.
Jeri Ryan as Seven of Nine and Annie Wersching as the Borg Queen in 'Star Trek: Picard'
As far as her performance goes and following the previous actresses who played the role, Wersching noted it all goes back to Krige, with the crowd applauding as she declared, “For starters, all hail the Queen to Alice, right?”
No que diz respeito à sua atuação e seguindo as atrizes anteriores que interpretaram o papel, Wersching observou que tudo volta para Krige, com a multidão aplaudindo quando ela declarou: “Para começar, todos saudam a rainha para Alice, certo?”
Recalled Wersching, “Before I booked the job, when I was first putting myself on tape and kind of figured out that maybe it was the Borg Queen that I was auditioning for — because I didn’t really know! — I watched First Contact. Then, once I got the role, I just watched all things Borg, even random things on YouTube that were like ‘The History of the Borg.’”
Relembrou Wersching: “Antes de reservar o trabalho, quando eu estava me colocando na fita pela primeira vez e meio que descobri que talvez fosse a Rainha Borg que eu estava fazendo o teste – porque eu realmente não sabia! — Assisti Primeiro Contato. Então, uma vez que eu consegui o papel, eu assisti todas as coisas Borg, até coisas aleatórias no YouTube que eram como 'A História dos Borg'.”
That being said, Wersching noted, “I didn’t watch Alice and Susanna and completely study them and try to mimic them or anything like that. I watched them and let it in there but then I never once was thinking about them when I was performing. I wanted to learn [the history] and then do my own take on it. “
Dito isto, Wersching observou: “Eu não observei Alice e Susanna e as estudei completamente e tentei imitá-las ou algo assim. Eu os assisti e deixei entrar, mas nunca pensei neles quando estava me apresentando. Eu queria aprender [a história] e depois fazer minha própria opinião. “
During the development process, Page noted they spent a lot of time with different potential designs, asking, “Is this too much? Is this too little? We were playing with costume ideas at the same time because we wanted to get a sense of the cohesiveness of the Queen.”
Durante o processo de desenvolvimento, Page observou que eles gastaram muito tempo com diferentes designs em potencial, perguntando: “Isso é demais? Isso é muito pouco? Estávamos brincando com ideias de fantasias ao mesmo tempo porque queríamos ter uma noção da coesão da rainha.”
The key crucial missing ingredient for quite some time though was Wersching, since she would be needed for the final designs to be implemented. Page recalled the period in which Wersching was on everyone’s radar for the role but hadn’t signed on yet, amusingly recalling thinking, “Give me her face! We need Annie.” The process required Wersching to be digitally scanned, before a 3D printing of her head was done to experiment with how the prosthetics would actually work, and Page turned to Wersching as he explained, “I was dying to have Annie’s head in my computer. I needed your skull in my computer.”
O ingrediente crucial que faltava por algum tempo, porém, era Wersching, já que ela seria necessária para que os projetos finais fossem implementados. Page relembrou o período em que Wersching estava no radar de todos para o papel, mas ainda não havia assinado, lembrando-se de ter pensado: “Dê-me o rosto dela! Precisamos de Annie.” O processo exigia que Wersching fosse digitalmente digitalizada, antes que uma impressão 3D de sua cabeça fosse feita para experimentar como as próteses realmente funcionariam, e Page virou-se para Wersching enquanto explicava: “Eu estava morrendo de vontade de ter a cabeça de Annie no meu computador. Eu precisava do seu crânio no meu computador.”
Page in fact had high praise for Wersching’s head – literally, as he said, “The Queen is so symmetrical and Annie, your head is so symmetrical. Once we had Annie’s head and I assessed that she’s the perfect organism, we then printed her out.”
Page, de fato, elogiou muito a cabeça de Wersching – literalmente, como ele disse: “A rainha é tão simétrica e Annie, sua cabeça é tão simétrica. Uma vez que tivemos a cabeça de Annie e avaliei que ela é o organismo perfeito, então a imprimimos.”
The Borg Queen has no legs on Star Trek: Picard, but at one point, they considered not giving her arms either. Though Wersching had to spend a lot of time in a harness, Page said they always kept the actor’s comfort in mind in terms of how restrictive things might get making the show, recalling speaking with the writers and discussing, “How is Annie going to do anything? Even just the issue of what if she has to eat or go to the bathroom? All the logistics of standing inside of this thing, and you’re handcuffed, all were playing a factor of the practical plus the desired narrative. You just come up with what the appropriate balance is.”
A Rainha Borg não tem pernas em Star Trek: Picard, mas em um ponto, eles consideraram não dar os braços também. Embora Wersching tivesse que passar muito tempo em um arnês, Page disse que eles sempre mantinham o conforto do ator em mente em termos de quão restritivas as coisas poderiam se tornar no show, lembrando de falar com os escritores e discutindo: “Como Annie vai se sair? nada? Mesmo apenas a questão de se ela tem que comer ou ir ao banheiro? Toda a logística de estar dentro dessa coisa, e você está algemado, tudo estava desempenhando um fator da prática mais a narrativa desejada. Você acaba de descobrir qual é o equilíbrio apropriado.”
Even after Wersching was cast, a lot of specifics needed to be worked out, with Mackinnon noting, “it takes a little while because we are figuring out color placement and making sure we have everything in the right spot.” That included making decisions on how much of Wersching would be covered up in makeup or not, down to whether her freckles would be part of the Borg Queen design. As Mackinnon put it, “A lot of alien makeup gets a little too thick and a little too heavy on the face. We wanted to make sure that we used her face, we used her beautiful structure, and not cover her all in silicone.”
Mesmo depois que Wersching foi escalado, muitos detalhes precisavam ser trabalhados, com Mackinnon observando que “demora um pouco porque estamos descobrindo o posicionamento das cores e certificando-nos de que temos tudo no lugar certo”. Isso incluiu tomar decisões sobre quanto de Wersching seria coberto de maquiagem ou não, até se suas sardas fariam parte do design da Borg Queen. Como Mackinnon disse: “Muita maquiagem alienígena fica um pouco grossa demais e um pouco pesada demais no rosto. Queríamos ter certeza de que usávamos o rosto dela, usávamos sua bela estrutura e não a cobrimos com silicone.”
And yes, ultimately, “We brought her freckles onto the prosthetic instead of covering those. And I think it worked really, really well. So there was a freckle treatment at the end!”
E sim, em última análise, “Nós trouxemos suas sardas para a prótese em vez de cobri-las. E acho que funcionou muito, muito bem. Então houve um tratamento de sardas no final!”
On top of that, in terms of looking at previous versions of the Borg Queen, Mackinnon noted, “There’s a little marbling on the side. I was lucky enough to be able to work on Star Trek: First Contact, so watching Scott Wheeler do the Borg Queen from that movie, I saw that marbling and I brought that with me on this.”
Além disso, em termos de olhar para as versões anteriores do Borg Queen, Mackinnon observou: “Há um pouco de marmoreio na lateral. Eu tive a sorte de poder trabalhar em Star Trek: First Contact, então assistindo Scott Wheeler fazer a Borg Queen daquele filme, eu vi esse marmoreio e trouxe isso comigo.”
Even after filming with the final design had begun, Mackinnon explained, “There’s a lot of changes that happen throughout and I probably change the makeup every day a little bit differently though you guys will never see it. One, it makes it faster, two, it makes it better, and three, I go to set and see that the lights and colors that they use change the makeup.”
Mesmo após o início das filmagens com o design final, Mackinnon explicou: “Há muitas mudanças que acontecem e eu provavelmente mudo a maquiagem todos os dias um pouco diferente, embora vocês nunca a vejam. Um, torna mais rápido, dois, torna melhor, e três, eu vou ao set e vejo que as luzes e cores que eles usam mudam a maquiagem.”
Wersching was in the makeup for incredibly long days – up to 16-18 hours – and said, “I’m not gonna lie… In the very, very beginning, I was a little bit like, ‘What did I get myself into?’ But it was pretty interesting how quickly I just really enjoyed the process, for whatever reason.”
Wersching estava na maquiagem por dias incrivelmente longos – até 16-18 horas – e disse: “Eu não vou mentir… No começo, eu fiquei um pouco tipo, 'No que eu me meti? ' Mas foi bem interessante a rapidez com que eu realmente gostei do processo, por qualquer motivo. ”
After Wersching joked, “I really didn’t have to do much because I looked so cool,” Mackinnon remarked, “We can’t do it without you and you can’t do it without us. You have a combination when it comes together. There’s moments when I’m doing your makeup and I can see you change into that character, and it’s a great moment because you start kind of talking to me a little bit different, in character. So I know I’ve done my job well.”
Depois que Wersching brincou: “Eu realmente não tive que fazer muito porque eu parecia tão legal”, Mackinnon comentou: “Nós não podemos fazer isso sem você e você não pode fazer isso sem nós. Você tem uma combinação quando ela vem junto. Há momentos em que estou fazendo sua maquiagem e posso ver você se transformar nesse personagem, e é um ótimo momento porque você começa a falar comigo um pouco diferente, no personagem. Então eu sei que fiz bem o meu trabalho.”
Wersching had to arrive to work much earlier than her castmates due to her makeup and prosthetics and then leave after them and observed, “The interesting thing is that most of these people never ever saw me with just my normal face. Legitimately, because I would get there at 4:00 and they would get there at 7:00. I remember at Star Trek Day, Patrick [Stewart] was there in the green room. And I went up and said hi and he was just looking at me. I said, “I’m Annie. I’m the Borg Queen!” He was in shock! ‘Our Borg Queen!?’ Because he never, ever, ever saw me not looking like that.”
Wersching teve que chegar ao trabalho muito mais cedo do que seus colegas de elenco devido à maquiagem e próteses e depois saiu depois deles e observou: “O interessante é que a maioria dessas pessoas nunca me viu apenas com meu rosto normal. Legalmente, porque eu chegava lá às 4h e eles chegavam às 7h. Eu lembro que no Star Trek Day, Patrick [Stewart] estava lá na sala verde. E eu subi e disse oi e ele estava apenas olhando para mim. Eu disse: “Eu sou Annie. Eu sou a Rainha Borg!” Ele estava em choque! ‘Nossa Rainha Borg!?’ Porque ele nunca, nunca, nunca me viu sem aquela aparência.”